Vad googlar ni efter?

Folket som tittar in här, vad brukar de googla efter?

La Strada – 25 googlingar
Förståeligt. Lunds mest kända ödehus som fått absolut nada uppmärksamhet i tidningarna. Folk vill uppdateras med vad det är för ett kul ställe och vad som kommer hända där i framtiden. För er kan jag berätta att just nu vet ingen exakt; men saker är på gång och senare under året kommer vi nog kunna berätta mer om det hundraåriga skolan/vandrarhemmet/etc.

Maxwell Overton – 20
Också förståeligt. Kul typ som det inte finns mycket på webben att läsa om. Senaste nytt om Maxwell är att han alltjämt är väldigt, väldigt död.

Övergivna byggnader – 15
Jaja, jag får väl skriva mer om den varan.

Lund – 8
Makes sense på nåt sätt.

Tabemono – 7
Trevlig hak som ligger lite off trots att det ligger så centralt.

George Jones lund – 6
George Jones från Lund ja, han var ett riktigt original han. Är också fortsatt död.

Ragnar blomqvist – 6
Vet inte vem killen är, bryr mig inte heller.

Matställen i lund – 6
Kommer mer om matställena i Lund under våren och sommaren, det garanteras.

Lundaoriginal – 6
Oja, sådana finns det gott om, och i min genomgång har jag knappt ens börjat.

mitt lund – 6
Tro inte! Det är Mitt Lund, inte ditt lund. Mitt!

Niklas Elmberg – 6
Av alla gamla mordfall här i staden är det här det mest kluriga och ologiska. Inte konstigt folk är nyfikna.

Kerstin Allansson – 6
Den tossan är märklig, ja.

Henrik Venant – 6
Så klart.

Christian Cutting Hochholzer – 5
Gamla släktingar och vänner tittar förbi och minns sin gamla vän.

George Carnegie poet – 5
”Jones” var ju någon form av poet också ja, undra om de tror att de ska hitta något av hans verk här.

”La Strada” lund – 5
Mer La Strada, mer precis sökform.

Cutting död – 5
Död är han ja, och hans död är fortfarande lite mystisk sådär.

George Arthur Jones lund
Gamle George var onekligen rätt poppis.

Cutting lund – 4
Mer Cutting, mer Lund.

Drömmarna på taket – 4
Trevlig dokumentär, fick en del uppmärksamhet.

And the list goes on. Bland de mindre vanliga sökalternativen har vi bland annat de andra mördade lundaborna, ”Billerbjer naken” och ”kaj+räven 1952”. Ingen av dessa torde blivit besviken, till skillnad från snubben som sökte efter ”klosterruin lund lasarettet slaget vid” som nog blev dragen vid nosen i sin desperation.

Lämna en kommentar

Filed under Mitt Lund

Kommentera

