Sydsvenskan uppmärksammar Mitt Lund

Efter Sydsvenskans artikel om mig och bloggen så slogs inte helt oväntat besöksrekordet här på ”Mitt Lund” i dag. Man kan dessutom prata om medial revolution; det torde vara en av de första gångerna en vettig blogg uppmärksammas i en tidning. Vanligtvis handlar det ju om korkade fruntimmer som testar kläder och smink med kameran i högsta hugg innan de berättar om sina tveksamma politiska visioner som får en att till fullo förstå hur den gamle uven Berlusconi lyckas få brudarna i Italien.

Om Mats Helmfrid bara ville kunde han under sina krogbesök på Hercules bar sitta med en kändisbloggerska under en armen, en annan under den andra och en tredje under bordet.

Nåväl, tack till Eskil Fagerström för den fina artikeln och tack till Kalle Melander för bilderna, särskilt den i pappersutgåvan var ju hejdundrande vacker. Jag ser ut som en kung av något slag. Bombastisk och målmedveten.

Någon kanske undrar vad i hela friden jag gör hemma en lördag klockan tio och det handlar inte direkt om att jag vill undvika alla pilska groupie-brudar (att uppmärksammas för att skriva blogginlägg om trasiga fontäner och offentliga toaletter does that to ya) jag lär ha dragit på mig i dag, utan jag är helt enkelt jävligt bakfull.

I dagarna kommer jag att börja med en ny sektion här på sidan, ”Ert Lund”, där jag tänker fråga ut alla möjliga lundabor om deras känslor för den här vackra staden. Det blir good stuff.

Sydsvenskans artikel

8 kommentarer

Filed under Mitt Lund

8 responses to “Sydsvenskan uppmärksammar Mitt Lund

  1. Cark Adolph Agardh

    ”….det torde vara en av de första gångerna en vettig blogg uppmärksammas i en tidning. Vanligtvis handlar det ju om korkade fruntimmer…”

    Ett gott råd: Ödmjukhet och självdistans är två synnerligen värdefulla attribut – tag vara på dem.

  2. annika

    Hej
    Jo jag är en av dom som höjde ditt besöksrekord i går efter att ha läst om dig i sydsvenskan. Och eftersom jag är lundabo (skulle gissa i din mammas ålder) och var med om mycket på 70-80talet i Lund så blev jag superintresserad och kommer att följa din blogg ordentligt framöver. Och fastnade totalt i artikeln om Vipeholm, hade ingen aning om svältdöden, har bara tidigare hört om det där karies-experimentet, men det var lite senare tror jag.
    Ja, här finns mycket intressant om Lund.
    kram

  3. Pingback: En hyllning till Mitt Lund « Röda Lund

  4. Jeanette

    Hej du roliga Lundabo! Jäkligt intressant sida du har, skriver bra, innehållsrikt och fängslande. Hittade dig genom Sydsvenskans artikel o blev helt lyrisk! Fan vad det klickade för mig! Kommer hänga med dig i dina inlägg, gillar ditt sätt att uttrycka dig på, men vi är ju nästan i samma ålder så det beror kanske på det. I vilket fall som helst, I like!

  5. Du har helt rätt, Simon. Och jag läser mycket hellre din vettiga blogg än Sydsvenskans fåniga Eskil.

Kommentera

