Mail till Botulfs – Resturang, Bar & Café

Hej

Jag undrar hur det kommer sig att ett flertal av era anställda jobbar för 70-80 kronor i timmen och utan OB dessutom?

Finns det kanske siffror över er ekonomi som kan rättfärdiga de undermåliga lönerna? Hur mycket tjänar restaurangen/barens chefer?

Det vore givetvis tråkigt om ni försökte nysta upp vem som läckt ut de här siffrorna. Tråkigt för alla. Det hade ju lett till mycket dålig publicitet – det hade jag sett till -, som om inte det här är illa nog. I stället föreslår jag att ni höjer lönerna till en marknadsmässig nivå och dessutom ser till att ge de anställda OB.

Försök inte fucka med människorna i min stad.

/Simon

Lika bra att publicera det här. Folk kan ju få en hum om vilket sliskigt skitställe vi snackar om. Publicerar eventuella svar här. Har ni mer smuts om Botulfs eller något annat i Lund? Do tell.

4 kommentarer

Filed under Mitt Lund

4 responses to “Mail till Botulfs – Resturang, Bar & Café

  1. Hugo

    Heja dig! Jag hoppas att du lägger ut svaret så fort (om?) det kommer något sådant!

  2. Ina

    Mondo. Provjobbade gratis en dag. Otrevliga chefer som ville att jag skulle jobba svart för 50 kr/h. Jag tackade nej och gick.

  3. Mattias

    Mitt fack hade en konflikt där för ett par år sedan efter att löner inte betalats ut, trodde de skulle fatta.

  4. Loppan

    Coffee Point! Det stället ser kanske mysigt ut men det är jävligt osympatiskt under ytan. Eftersom ingen pallar jobba där längre än några månader måste de byta ut personalen jämnt och ständigt mot nya ungdomar (ofta unga söta tjejer) ovetandes om sina rättigheter som de sedan kör slut på. Sextio spänn i timmen (och då är det svart!) och dessutom 1-2 timmars gratisjobb varje dag eftersom man inte får betalt för den obligatoriska städningen. Har inte jobbat där själv men hört många historier… Man måste jobba i åtta timmar och den enda rasten man får är en kvarts (obetald!) lunch. Dessutom blir det fruktansvärt varmt där inne på sommaren då det inte finns någon AC. Uppmanar alla jag träffar att bojkotta det stället!

Kommentera

