Snart dags för Made in Lund – men hjälp behövs

Den förste september launchas Made in Lund med förhoppningen om att kunna föra samman Lunds kultur- och konstutövare, stort som litet, nytt som historiskt.

Sidan kommer att innehålla:
* Reportage och intervjuer med kulturscenen
* Lundaproducerad musik, konst, text, whatever
* Lättillgängliga arkiv över ovanstående
* Smidigt tips-system
* Evenemangskalender
* Recensioner
* Nyheter

Men till skillnad från den här bloggen kommer jag varken ha tid eller ork att driva sidan solo. Därför kommer jag att behöva hjälp och det finns några sätt att bistå med den saken:

* Bli skribent. Go figure.
* Tipsa om lundakultur – din egen eller andras
* Sprid ordet till intresserade
* Kom med förslag.

Tills vidare kontaktar ni mig antingen genom Facebook (Simon Lerkot Berglind) eller genom att maila lerkot(a)hotmail.com där a:et inom parentes med fördel byts ut mot ett snabel-a.

2 kommentarer

Filed under Media, Mitt Lund

2 responses to “Snart dags för Made in Lund – men hjälp behövs

  1. David Magnusson

    Förlåt en yngling; Namnet ”Made in Lund” får mina franska nerver att pyra. För Lund är inte den småländske kusinen med dåligt självförtroende (eller, det borde vara så, så som stadens andliga liv har utvecklats vet jag inte längre) och därför måste ta till någon annans språk (i det här fallet engelska, som inte utgör någon majoritet av lundensarnas modersmål) som sitt prestigespråk.

    ”Språket är tankens verktyg” som ordspråket säger. Vårt modersmål är svenska, det är det vi tänker mest och bäst på. Jag föreslår ett byte på namnet till ”avLund” i analogi med ordet ”avling”, ”avla”. Inte helt olikt hur ordet ”kultur” kommer av latinets ”odling” avlar alla kulturutövare sina verk utifrån det som kommit tidigare.

    Med detta sagt vore jag alls inte främmande för ett eventuellt deltagande på en sådan sida

Kommentera

