En semi-genuin ursäkt

Fick ett mail av Staffan Sävenfjord som dels ville att jag skulle ta bort hans bilder från bloggen – ett knippe bussfotografier anno 90-tal – och dels att jag skulle skriva en offentlig ursäkt likt den här.

Jag gör naturligtvis inga cash på den här bloggen och mitt intresse för upphovsrättsliga petitesser är nära nog noll ty det är harmlöst att stjäla på nätet. Men givetvis tar jag bort sådant som upphovsmännen önskar behålla för sig själva.

Givetvis skulle jag kunna kasta ur mig någon skit om Staffans småsinthet, men hans argument om att jag förlöjligat hans bilder och önskat att bussarna försvann känns som de bästa tänkbara: att inte låta någon liten kuksugare till lundabloggare pissa på vad han brinner för är en strålande mentalitet.

2 kommentarer

Filed under Mitt Lund

2 responses to “En semi-genuin ursäkt

  1. Tusse

    Det var tråkigt. Bilderna visade nämligen hur bussarna såg ut, och nu när bilderna är borta kan vi inte längre se hur dessa bussar såg ut, framför allt inte hur de såg ut på bild.

Kommentera

